Słupy ogłoszeniowe
Do Gminnego Centrum Kultury i Sportu w Żarowie należy 7 słupów ogłoszeniowych ulokowanych w różnych częściach Żarowa.
REGULAMIN
eksploatowania słupów ogłoszeniowych na terenie miasta Żarów
1. Gminne Centrum Kultury i Sportu w Żarowie jest wyłącznym administratorem słupów ogłoszeniowych na terenie miasta Żarów. Zakres administrowania obejmuje:
- określenie zasad wykonywania plakatowania w kontekście usługi,
- ustalanie cennika za usługę,
- zabezpieczenie estetyki słup ogłoszeniowych,
- przyjmowanie materiałów reklamowych do plakatowania,
- plakatowanie materiałów na słupach,
- wnioskowanie o kary administracyjne za niszczenie i zaklejanie materiału reklamowego umieszczonego na słupach oraz samowolne plakatowanie.
2. Określa się następujące zasady, regulujące całokształt zagadnień dotyczących plakatowania:
- materiały do plakatowania przyjmowane są w biurze GCKiS w formie pisemnego zlecenia ( druki wypełniamy w biurze),
- o kolejności umieszczenia materiałów na słupach decyduje data zlecenia,
- plakatowanie wykonywane jest raz w tygodniu w czwartek w godzinach przedpołudniowych wyłącznie przez pracownika GCKiS,
- minimalną ilość przyjmowanego materiału do plakatowania określa aktualna ilość słupów ogłoszeniowych
- dostarczony materiał reklamowy rozkładany jest do plakatowania równomiernie na wszystkie słupy w mieście,
- o miejscu umieszczenia plakatu na słupie decyduje pracownik dokonujący plakatowania, kierując się zasadą nie zaklejania plakatów i ogłoszeń z aktualną treścią,
- administrator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zlecenia z uwagi na treści zawarte w dostarczonym materiale a niezgodne z ogólnie przyjętymi normami obyczajowymi , w przypadku braku miejsca na słupach, oraz w przypadku stwierdzenia ewentualnego naruszenia osób trzecich w treści informacyjnej lub graficznej reklamy bądź ogłoszenia
- kierując się zasadą równej dostępności do informacji, administrator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia w jednej edycji większej ilości plakatów niż 20 szt.,
- administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w materiale reklamowym.
- jedna edycja określa czas ekspozycji plakatu na słupach przez 7 dni licząc od środy do następnego wtorku z uwzględnieniem zachowania aktualności zawartych w nim treści.
3. Określa się następującą odpłatność za usługę plakatowania w jednej edycji materiału reklamowego w zależności od wielkości formatu:
format | wymiary | odpłatność za 1 plakat (cena brutto) |
A-5 | 148 x 210 | 3,00 zł |
A-4 | 210 x 297 | 3,00 zł |
A-3
B-3 |
297 x 420
353 x 500 |
4,00 zł |
A-2
B-2 |
420 x 594
500 x 707 |
5,00 zł |
A-1
B-1 |
594 x 841
707 x 1000 |
6,00 zł |
A-0
B-0 |
841 x 1189
1000 x 1414 |
7,00 zł |
ceny obowiązują od 1 maja 2011 r.
- za wykonanie plakatowania na życzenie klienta w innych dniach doliczana zostaje dodatkowa opłata w wysokości 15,- zł brutto,
- opłaty nie dotyczą obwieszczeń państwowych, obwieszczeń Samorządu Terytorialnego, Komisji Wyborczych, oraz materiałów reklamowych GCKiS dla których wydziela się autonomiczną powierzchnię reklamową w najwyższym odcinku słupa.
4. Za samowolne naklejanie plakatów, ogłoszeń i reklam naliczana będzie kara w postaci opłaty dwukrotnie wyższej niż przewidziana w cenniku.
5. W przypadku stwierdzenia zaklejenia przez samowolne plakatowanie aktualnych reklam będzie doliczana kara dodatkowa w wysokości 50 zł brutto/szt.
6. Wywieszanie na słupach klepsydr jest zabronione.
7. Powyższy Regulamin wchodzi w życie dnia 1 maja 2011.
Samowolne plakatowanie oraz naklejanie jakichkolwiek informacji na słupach (w tym drobnych ogłoszeń) traktowane będzie jako przywłaszczenie korzyści majątkowych i z chwilą nieuiszczenia opłat karnych przewidzianych powyższym Regulaminem podlegać będzie ściganiu z powództwa cywilnego.